Dag 10

27 juli 2017 - Vila Marim, Portugal

Gisteren geen tijd gehad om te schrijven. We zijn met de camper naar Amaranto geweest. Een plaats 25 km hier vandaan. Er was daar markt. Vooral veel lokale produkten. Heerlijk rondgewandeld en koffie gedronken op een terrasje. Daarna door naar Quinta do Tedos. Een echt authentiek Portugees wijnhuis, waar Port gemaakt wordt. We kregen een privé rondleiding. De gids sprak gelukkig goed Engels. Na afloop uiteraard een proeverij. Inmiddels was de temperatuur opgelopen tot 40 graden! Snel terug naar de camping waar een soort van Romeins afkoel bad is met ijskoud bronwater. ' s Avonds heeft Setha, de eigenaar van de camping en van Indonesische afkomst, een soort van rijsttafel voor ons gekookt. We zaten met Setha en zijn vrouw en nog een ander Nederlands stel heerlijk de hele avond, onder de druiventakken te eten. Toen we naar bed gingen zagen we dat er aan de overkant van het dal een flinke bosbrand was uitgebroken. Mooi om te zien, maar wel spannend. Gelukkig is het niet deze kant opgekomen. Vandaag gaan we met de trein naar Porto. Setha brengt ons straks naar het station. Wordt vervolgd.

1. Thorsten:
    27 juli 2017
    Ha vakantiegangers, zo te lezen is portugal een prachtig land, lekker eten en drinken, goed weer en veel te zien en te beleven. Die bosbrand ziet er heftig uit, zonde ook. Hopelijk geen slachtoffers gevallen. Geniet van jullie roadtrip, groetjes uit Arnhem!